Ehmmm...

Asså det här blogg-inlägget är bara för att jag vill visa att jag bryr mig! ♥

Tittade på film igår med min kära lilla bror...
Den hette Belka & Strelka,stjärnhundarna.
Handlade om två hundar som båda bodde i Moskva (sann berättelse, men tecknad film)
Belka var en Cirkushund & Strelka var en gatuhund.
Senn typ hamnade Belka på gatan & senn blev dom typ fångade av en "hundfångare" och togs till ett hundläger med massa andra hundar & där skulle dom testas massa saker, & dom 2 bästa hundarna, elr dom två som klarade av mest skulle skickas upp i rymden, med typ massa råttor & annat grejs... & dom hundarna som inte va lika starka, avlivades på ngt förskräckligt sätt typ :'(
Belka & Strelka skickades upp i rymden & alla trodde att det skulle bli som med Laika & alla andra djur som skickas upp att dom antingen dör av värmeslag (som Lajka gjorde) elr att dom dör när kapseln förr elr senare alltid exploderar, men Belka & Strelka återvände med Sputnik (rymdskeppet/kapseln) ner till jorden igen levande♥ !!!! :') & på slutet av filmen fick man se en riktig film på riktiga Belka & Strelka när dom är på lägret, när dom skjuts upp & när dom är på jorden igen. Man blev typ tårögd när man såg dom andra hundarna på lägret som skulle dö, bara på grund av att dom inte klarade av ngn helt dum & onödig sak >:( man blir så arg kan dom inte få komma till ett hundhem & senare bli omhändertagna a en familj!? Nej det är väl klart att dom inte får, dom som hade hand om det där sjuka lägret måste ju såklart avliva dom... Asså helt oskyldiga hundar!! Äre bara jag som blir typ tårögd & arg av sånt där...? dom skickades upp den 19 augusti 1960. Hade dom fortfarande gjort sånt där (dom har vell slutat!?) så hade jag helt klart åkt till Moskva & visat dom där idioterna (sorry...) hur man på riktigt tar hand om en hund!
Dom bore skaffa ett eget liv istället för att förstöra små oskyldiga underbara varelsers liv!!!
Asså ärligt typ alla tycker att gatuhundar är mindre betydelsefulla än vad familjehundar är!?
WHYYY!!!!!!!?????? man borde ge dom exakt lika mycket kärlek! + dom hundarna har faktiskt vart familjehundar men så har någon sjuk människa kastat ut dom :'(

Behövde visa mina känslor...

/ Saga ♥


Kommentarer
Loppan

Håller med dig, bara för att nån idiot (ledsen) har kastat ut dom så betyder det inte att dom är mindre värda än andra hundar. Det är ju helt sjukt att dom avlivar hundar bara för att dom inte klarar av att skickas upp i rymden!!! Jag menar... Hur skulle dom känna om någon startade ett test för att se om dom klarade av att skickas ut i rymdkapsel och sen när dom inte klarade det så skule dom bli dödade!!! hoppas fler håller med mig. Om det gick så skulle jag lugnt resa tillbaks i tiden och stoppa allt sånt!!!

2012-06-17 @ 16:34:44
URL: http://noonebreakmyheart.blogg.se/
Saga

Jaa, dom har faktiskt ett liv om ingen redan har märkt det >:(



Blir så himla arg på sånna IDIOTER (ledsen om ngn tkr att jag använder fel ord...) men liksom som du säger, tror dom verkligen att hundar känner mindre smärta, tror dom att hundar känner mindre rädsla? NEJ! det kan faktiskt vara tvärtom, hundarna kan vara mkt räddare än vi, & bara för att dom där idioterna tror att dom är sååå "smarta" behöver dom ju inte utföra sina vidriga, omänskligt idiotiska planer...!



lider verkligen med dom oskyldiga hundarna <3 :'(

2012-06-17 @ 18:39:32
URL: http://noonebreakmyheart.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Noonebreakmyheart.blogg.se

en blogg om vår vardag alltså hästar musik vår vardag m.m

RSS 2.0